Uitleg over het Vraag IT Portaal
Welkom bij het Vraag IT-portaal van CloudConnected
Bij CloudConnected vinden we dat IT-ondersteuning makkelijk, snel en altijd bereikbaar moet zijn. Daarom hebben we het eenvoudig gemaakt om ons supportportaal via je browser te gebruiken.
Toegang via het webportaal
Stap 1: Open je browser en ga naar https://app.supportportal.eu/
Stap 2: Log in met je werk inloggegevens.
Hoe dien je een ticket in?
Zodra je bent ingelogd in het supportportaal.
Stap 1: Zoek rechtsonder op je scherm naar het ronde icoon met een draadje.
Stap 2: Klik op het icoon om het chatvenster van de support te openen.
Stap 3: Typ je probleem of vraag in het tekstvak.
Overzicht van je tickets in het supportportaal
Zodra je bent ingelogd.
Stap 1: Ga naar het gedeelte “Support Tickets” — je vindt dit in de zijbalk aan de linkerkant.
Stap 2: In het “Support Tickets”-gedeelte zie je drie tabbladen.
- Open – toont alle actieve tickets waar op dit moment aan gewerkt wordt.
- Wachtend – bevat tickets die wachten op jouw reactie of extra informatie.
- Gesloten – laat tickets zien die zijn opgelost of afgerond.
Stap 3: Klik op een tabblad om de bijbehorende tickets te bekijken. Je kunt elk ticket openen om details, updates en reacties van het supportteam te zien.
Andere menu-items
Dit kun je ook vinden in je supportportaal:
- Home: Ga naar het hoofdscherm van het portaal.
- Applicaties: Bekijk en beheer beschikbare applicaties.
- Microsoft 365 Status: Controleer de actuele status en storingen van Microsoft 365.
- Service aanvragen: Dien een verzoek in voor een dienst of ondersteuning.
- Support Tickets: Bekijk en beheer je ticketgeschiedenis.
- Microsoft 365 Updates: Blijf op de hoogte van de nieuwste veranderingen in Microsoft 365.
- Snelle startgidsen: Vind korte handleidingen voor tools en diensten.
- Infrastructuur: Stel infrastructuurinstellingen in en beheer ze.
- Gebruik: Bekijk gebruiksstatistieken en rapportages.
- Beveiliging: Bekijk beveiligingsmeldingen, instellingen en rapporten.
- Compliance: Houd toezicht op naleving van beleid en regelgeving.
Tot slot
Je hoeft geen andere apps te openen of door je e-mails te zoeken om hulp te krijgen. Ondersteuning is altijd maar een paar klikken van je verwijderd. Dien tickets in, volg de voortgang en krijg antwoorden — allemaal op één plek.
Bijgewerkt op: 04/09/2025
Dankuwel!